You are currently viewing קורס אסטרטגיה עסקית / שיווקית

קורס אסטרטגיה עסקית / שיווקית

אסטרטגיה עסקית או אסטרטגיה שיווקית היא למעשה הבסיס לכל פעילות השיווק והפרסום של עסק, חברה, או ארגון מסוים. ישנן חברות אשר מבצעות פעילות שיווקית בקנה מידה נרחב מאוד. אך מאחורי הפעילות שלהן אין אסטרטגיה ברורה או תוכנית מסודרת. כך שבפועל, אותן חברות מוציאות סכומי כסף גדולים מאוד על שיווק ופרסום בלי לדעת האם סכומי הכסף ממלאים את מטרתם, האם בכלל יש להם מטרה מוגדרת כלשהיא, ואם כן, מה היא אותה מטרה. ריכזתי כאן עבורך את רשימת הפעולות לבניית השראה בקהל הלקוחות הפוטנציאליים (קהל היעד) שלכם, שיביא לעסק שלך הצלחה כלכלית ולך שקט נפשי וביטחון עצמי. המודל לשיווק פשוט ואפקטיבי, שאציג לכם, מבוסס על אסטרטגיה וטקטיקה שיווקית. הוא פותח על ידי מירי גד מסיקה מומחית לאסטרטגיה שיווקית, פיתוח עסקי ויצירת הרגלי שיווק מקדימם כבר 18 שנים.  

מודל קסם ההשראה

המודל הבא לפיתוח עסקי מעורר בקהל השראה. המודל בנוי מ4 שלבים פשוטים מאוד אך אפקטיביים, כאשר לכל שלב יש פן תודעתי / רגשי, פן מעשי, ופן מקצועי. דברתי עליו בוובינר להיות היום העסק מעורר השראה שאת ב- 2022, מוזמנת לצפות.  

1. השלב הראשון הוא שלב גיבוש האסטרטגיה העסקית – הבהירות.

בשלב הראשון את צריכה לחשוב על העסק, מה ומי אני? בין הנקודות עליהן צריך לחשוב: נקודת המוצא של העסק והחזון העסקי.

  • איפה אני רוצה שהעסק יהיה בעתיד,
  • מטרות לשנה הבאה,
  • יעדים שאפתניים כמו לקוחות הכנסות ועוד (במספרים מדויקים),
  • הגדרה מדויקת של העסק,
  • תכנון השירותים והמוצרים,
  • הגדרת הערכים המובילים של העסק ושלך,
  • הייחוד של העסק,
  • והסיבות להאמין במותג שאת.

צד נוסף שיש להקדיש לו מחשבה הוא הקהל. בדקי:

  • מיהם הלקוחות איתם אני מעוניינת לעבוד.
  • מיהם קהלי היעד הטובים לעסק.
  • מהם המאפיינים של אותם קהלי יעד.
  • מהי התובנה הצרכנית שלהם.

הצד השלישי בשלב הראשון הוא השוק. יש לחשוב כיצד פועלת הסביבה העסקית של העסק, מיהם המתחרים והשותפים, כיצד הצרכנים מתנהגים, ואילו הזדמנויות אפשר לנצל. המסר המרכזי שנובע משילוב של שלושת הצדדים הללו הוא הבטחה.

 

2. השלב השני הוא שלב הטקטיקה – הסדר.

בשלב זה יש לבדוק מה צריך לקחת בחשבון כאשר ניגשים לממש את המטרות והיעדים. ברמה השנתית יש לחשוב על המוצרים והשירותים שאני רוצה לשווק ושיכניסו לי סכומים יפים. על תוכנית שיווק להשקות מוצרים ושירותים חדשים ועל מדיניות הטבות ומבצעים, ולבחור ערוצי שיווק נכונים ומתאימים כמו רשתות חברתיות, עיתונות מודפסת ועוד. ברמה החודשית והיומית יש לקחת בחשבון איך אני רוצה לממש את היעדים לחודש הקרוב. לתכנן אילו פעולות שיווקיות בחודש הקרוב יביאו לעסק פניות ולקוחות. באילו ערוצי שיווק כדאי לפעול, ואיך אפשר להעביר מסרים מדויקים.

 

3. השלב השלישי בבניית אסטרטגיה עסקית הוא שלב בניית הביטחון והחוסן.

בשלב זה יש ליצור הרגלי שיווק טובים ומתאימים לך, כחלק מדרך החיים שאת מעוניינת לאמץ. בשלב זה יש לחשוב איך את מחלקת את מאמצי השיווק. נסי לענות על מספר שאלות: כמה זמן את משקיעה ביצירת חומרי שיווק ובשיווק בפועל, על אילו זמנים מדובר? איך את יוצרת את התוכן השיווקי? מה את עושה בכוחות עצמך ומה מבוצע על ידי אחרים?

כדאי להכניס את כל התובנות ליומן, ולהתאים אותו כך שרק מה שטוב ומסתדר נשאר, ומה שלא יוצא החוצה. עבודה נכונה בשלב זה תוביל אותך לדיוק וצמצום הפעילות, ולמצב של השקעת מינימום מאמץ וזמן.

 

4. השלב הרביעי הוא שלב ההצלחות הקטנות והגדולות. כאשר משחררים, הלקוחות וההכנסות פשוט מגיעים.

דברים יתחילו לקרות כשתביני ותאמיני שהם יכולים לקרות באופן אחר ממה שהאמנת, הלקוחות והתוצאות ירדפו אחרייך, במצב של הגשמה עצמית אנשים מתאימים יגיעו אלייך, וככל שתהיי מדויקת יותר תוכלי לעבוד פחות ולקבל יותר.

כדי לאסוף סביבך אנשים תצטרכי להכיר את עצמך, לייצר ולהוקיר הצלחות קטנות, להסכים להיות שחקנית, ולהתמחות ולהתמקצע במה שאת עושה תוך שיפור מתמיד. חשוב להיות תמיד בתנועה ולא לחכות שדברים יקרו מאליהם. לדעת שיהיו נפילות בדרך ולראות אותן כהזדמנות לשיפור, ולהקיף את עצמך באנשים נכונים שיהיו שם גם ברגעי משבר ונפילה.

  לסיכום: אסטרטגיה עסקית מוצלחת כוללת תוכנית שיווק מדויקת ומבנה פיתוח עסקי שנוצר כבר בתחילת הדרך. חשוב להיות מוביל ולא מובל. אם תאמצי את התכנית שפורטה כאן, בקצרה, תוכלי להוביל את עצמך להצלחות גדולות, לאיזון נכון בחיים, וכל זה תוך השקעה של מינימום זמן ומאמץ בעבודה והתאמה של ניהול העסק לאורח החיים הטוב, הנכון, והמתאים לך באופן המירבי. את לא צריכה לעשות הכל לבד, את יכולה להצטרף אלינו לקבוצה שתעזור לך בתהליך גיבוש האסטרטגיה העסקית, כל הפרטים כבר בפנים.